
Brändi on yrityksesi tärkein sijoitus
Brändi on mielikuva, joka kuluttajilla syntyy yrityksestä. Saatat siis kysyä, miksi sinun pitäisi pumpata rahaa johonkin, jonka lopputulema syntyy asiakkaasi pääkopassa, kun voisit käyttää resursseja johonkin konkreettiseen?
Me uskomme, että brändi on yrityksesi tärkein sijoitus. Tämän artikkelin luettuasi tiedät miksi.
Investoin brändiin, koska…
1. Haluan erottautua kilpailijoista
Markkinat ilman erottuvia brändejä ovat kuin aamiaisbuffet, jossa on joka päivä tarjolla ainoastaan samaa puuroa. Brändi antaa yritykselle mahdollisuuden erottautua kilpailijoiden massasta uniikilla ja tunnistettavalla identiteetillä. Parhaimmat brändi jäävät mieleen ja niiden pariin palataan aina uudestaan.
2. Haluan rakentaa luottamusta
Luottamus on ratkaiseva tekijä paitsi asiakkaiden hankinnassa myös asiakassuhteiden kehittämisessä. Visuaalisesti ja verbaalisesti yhdenmukainen brändi viestii yrityksen arvoista ja asiantuntemuksesta tavalla, joka herättää luottamusta kohderyhmän keskuudessa.
3. Haluan hankkia kilpailuetua
Mikä yhdistää melkein kaikkia markkinajohtajayrityksiä? Strategisesti suunniteltu ja kohderyhmää puhutteleva brändi tietenkin. Brändi voi siis olla VIP-lippusi jonon ohi menestykseen. Vahva brändi auttaa yritystä kilpailemaan myös muilla mittareilla kuin hinnalla ja hankkimaan asiakkaita, jotka ovat valmiita maksamaan laadusta ja kokemuksesta.
Brändi voi olla VIP-lippusi jonon ohi menestykseen.
4. Haluan kasvattaa yritystoimintaa
Vahva brändi antaa yritykselle tukevan perustan kasvulle ja skaalautumiselle, sillä tunnetun ja erottuvan brändin on helpompi saada jalansijaa uusilla alueilla tai laajentaa palveluitaan. Brändin rakentaminen ja sen jatkuva kehittäminen ovatkin kasvun polttoainetta pitkällä aikavälillä.
5. Haluan sitouttaa henkilöstöä
Brändin merkitys ulottuu asiakkaiden lisäksi myös yrityksen henkilöstöön ja työnantajamielikuvaan. Se edistää yhteisöllisyyttä ja yhteenkuuluvuutta organisaatiossa ja parhaimmillaan houkuttelee parhaita osaajia magneetin tavoin.
Ota ammattilaiset avuksi ratkomaan brändipulmia
Brändityön kumppaneiden valinta on yksi tärkeimmistä strategisista päätöksistä, joita voit tehdä yrityksesi menestyksen kannalta. Brändiasiantuntijamme ovat valmiina vakuuttamaan sinut, oli kyseessä sitten brändin visuaalinen freesaus, täysremontti tai täysin uuden brändin rakentaminen.
Lisätietoja aiheesta voit kysellä:

Lisää samankaltaista luettavaa

Brändin tarkoitus
Brändin anatomia minuutissa -sarjan toisessa jaksossa pureudumme brändin tarkoitukseen, joka on yksi keskeisimmistä käsitteistä brändistrategiassa.
Lue lisää
Ydinviesti on markkinointisi keihäänkärki
Keihäänkärkeä käytetään edelleen metsästysvälineenä – myös vertauskuvallisessa merkityksessä, kuvaamaan asiakashankinnan kannalta tärkeimmän viestin kiteyttämistä.
Lue lisää
Diilistä tuttu brändiasiantuntija Toni Lähde Don & Brancon neuvonantajaksi
Toni Lähteen vuosikymmenten kokemus kansainvälisten brändien rakentamisesta yhdistyy Don & Brancon asiantuntemukseen digitaalisesta brändimarkkinoinnista.
Lue lisää