Burger Dojo
Valitut työt

Burger Dojo

Burger Dojo on Suomessa ennennäkemätön ravintolakonsepti, joka yhdistää aasialaiset maut, hampurilaiset ja yrittäjän rakkauden animeen. Siksi myös luova ratkaisu rakentui tarinan muotoon, joka toistuu kaikissa brändin kohtaamispisteissä animesta tuttuja tehokeinoja käyttäen. Aasialaisia elementtejä tyylikkäästi hyödyntävä brändi tempaa mukaan seikkailuun, joka vie uusien makujen etsijän löytöretkelle.

www.burgerdojo.fi

HAASTE

Haave hampurilais­ketjusta, jonka pihvi erottuu massasta

Burger Dojo syntyi palosta luoda jotain uutta, sillä senseit ravintolan takana olivat kartuttaneet jo vuosien ajan kokemusta sushiketju Luckiefun’sista. Tehtävämme oli rakentaa uudelle aasialaisia makuja tarjoilevalle hampurilaisravintolalle vahva ja tunnistettava identiteetti, joka mahdollistaa ravintolakonseptin monistamisen ja laajenemisen. Burger Dojon tavoitteena on kasvaa maanlaajuiseksi franchise-ketjuksi, joka tarjoaa yrittäjille vakaat puitteet: erottuvan brändin, kiistattoman uskottavuuden ja valmiin asiakaskunnan.

Haasteena oli löytää sweet spot eksootikalle ja länsimaalaisuudelle: brändin tulee olla selvästi tunnistettavissa aasialaiseksi, mutta silti luoda mielikuva laadukkuudesta, jotta saavutetaan laajemman kohderyhmän kiinnostus.

RATKAISU

Burger Dojon igikai löytyi rakkaudesta animeen ja hampurilaisiin

Igikai on japania ja tarkoittaa syytä olla olemassa. Pohjimmiltaan siinä on kyse intohimosta ja merkityksen löytämisestä. Burger Dojon perustamisen liikkeelle sysäävä voima oli yrittäjien rakkaus animeen ja muisto onnen tunteesta, jonka harvinainen hampurilaiselämys lapsena sai aikaan. Siksi myös Burger Dojon merkitys löytyi animeseikkailun ja eksoottisten hampurilaisten yhdistelmästä.

Luova ratkaisu rakentui tarinan muotoon, joka toistuu kaikissa brändin kohtaamispisteissä animesta ja mangasta tuttuja tehokeinoja hyödyntäen. Tarinallinen brändikokemus tempaa asiakkaat mukaan seikkailuun, joka vie uusien makujen etsijät löytöretkelle.

TOTEUTUS

Visuaaliset valinnat viitoittavat makumatkan suunnan

Aasialaiset elementit ovat brändin sydän: logo perustuu vertikaaliseen typografiaan ja ilmeessä toistuva ruudukko on peräisin aasialaisten rakennusten, eli dojojen, paperiseinistä. Pääväriksi valikoitui kung fu -elokuvien julisteista inspiroitunut keltainen, joka erottuu perinteisestä aasialaisesta valko-musta-punaisesta värimaailmasta.

Typografian kaksi kirjasintyyppiä ovat keskenään erityylisiä. Otsikkofontin terävyys luo kontrastia leipätekstin hampurilaissämpylän kaltaiselle pyöreälle muotokielelle.

Burger Dojon tarina on avattu mangasarjakuvaksi, jonka parissa asiakkaat voivat viihtyä ruokia odottaessaan. Tilaaminen tapahtuu itsepalveluautomaatilla, jossa asiakas kohtaa mangasta tutut hahmot.

Tarinan hahmojen tueksi suunnittelimme julistesarjan myyttisistä aasialaisista taruolennoista. Pokemonista inspiroitunut nostopallo kuvastaa slogania “Catch the taste”. Geometrisen kuvitustyylin aiheet viittaavat Aasiaan, animeen ja hampurilaisravintoloihin.

Lisätietoja referenssistä voit kysellä:

Henrik Kaila

Lisää töitämme

Gilda

Gilda

Brändi-identiteetti, verkkopalvelu, lipunmyyntijärjestelmä ja markkinointi elokuvateatterille.
Mad Hopper

Mad Hopper

Brändi-identiteetti, verkkosivusto ja tuotteiden jalkautus helsinkiläiselle panimolle.
Renta

Renta

Pohjoismaiden alasivut kattava multisite-ratkaisu konevuokrausalan edelläkävijälle.
Sizzle Station

Sizzle Station

Visuaalinen ja verbaalinen brändiuudistus suositulle aasialaiselle ravintolaketjulle.
Riviera

Riviera

Viiden tähden käyttäjäkokemuksella varustettu verkkosivusto ja varausjärjestelmä suositulle elokuvateatterille.
Luckiefun’s

Luckiefun’s

Leikkisä visuaalinen identiteetti ja verkkosivusto Suomen suurimmalle sushiravintolaketjulle.