EarlyBird, Sanoma
Valitut työt

EarlyBird, Sanoma

Sanoman EarlyBird vastaa laadukkaiden lehtien, kuten Helsingin Sanomien ja Kauppalehden, päivittäisestä jakelusta. Motivoituneille lehdenjakajille oli kasvava kysyntä, jota taklattiin jatkuvan digimarkkinoinnin, mainonnan konseptoinnin ja myöhemmin verkkosivu-uudistuksen voimin.

www.earlybird.fi

Haaste

EarlyBirdin haaste oli löytää uusia jakelijoita suhteellisen vähäisillä työtunneilla yöaikaan tehtävään työhön. Markkinointi kaipasi selkeän konseptin ja tehokkaan kohdentamisen, jotta potentiaaliset hakijat kiinnostuvat jakelijan pestistä.

Lisäksi EarlyBirdin verkkosivuston ulkoasu oli vanhentunut ja sen käytettävyys oli heikko.

Ratkaisu

Digimarkkinointi

Kohdennetulla jatkuvalla digimarkkinoinnilla olemme ohjanneet potentiaalisia jakelijoita siirtymään rekrytointipolulla eteenpäin. Digimarkkinointia olemme pyörittäneet Google Ads + Facebook / Instagram -kombinaatiolla. Käänsimme mielikuvan hankalana kellonaikana kevytyrittäjänä suoritettavasta työstä päinvastaiseksi keskittymällä etuihin, eli vapauteen päättää työn määrästä ja itsenäisestä työskentelystä.

Yön sankarit

Mainonnan konsepti Yön sankarit jalkautettiin monikanavaisesti televisioon, radioon, lehtimainontaan ja digimarkkinointiin. Inklusiivisuus nostettiin työnantajamielikuvan ytimeen, sillä Earlybirdillä ei ole koulutus- tai kielivaatimuksia, eikä työ katso tekijän ikää, kunhan motivaatio on kohdallaan.

Verkkosivuston uudistus

Earlybirdin brändi tuotiin verkkosivustolla esiin näkyvämmin ja houkuttelevammin ja ydinviestejä kirkastamalla aiemmin sekava sisältörakenne selkiytyi huomattavasti. Konversiopolkujen yksinkertaistaminen tekee uusien jakelijoiden rekrytoinnista aiempaa sujuvampaa ja käyttäjäystävällisempää.

Tulokset

Earlybirdille on tullut 2021 alusta alkaen vajaa 5 000 hakemusta jakelijan tehtäviin tekemämme digimarkkinoinnin kautta. Kaikki tarvittavat lehdenjakopestit on täytetty, joten markkinoinnin yhteistyömme on täyttänyt tavoitteensa tehokkaasti.

Lisätietoja referenssistä voit kysellä:

Henrik Kaila

Lisää töitämme

Gilda

Gilda

Brändi-identiteetti, verkkopalvelu, lipunmyyntijärjestelmä ja markkinointi elokuvateatterille.
Mad Hopper

Mad Hopper

Brändi-identiteetti, verkkosivusto ja tuotteiden jalkautus helsinkiläiselle panimolle.
Renta

Renta

Pohjoismaiden alasivut kattava multisite-ratkaisu konevuokrausalan edelläkävijälle.
Sizzle Station

Sizzle Station

Visuaalinen ja verbaalinen brändiuudistus suositulle aasialaiselle ravintolaketjulle.
Riviera

Riviera

Viiden tähden käyttäjäkokemuksella varustettu verkkosivusto ja varausjärjestelmä suositulle elokuvateatterille.
Luckiefun’s

Luckiefun’s

Leikkisä visuaalinen identiteetti ja verkkosivusto Suomen suurimmalle sushiravintolaketjulle.