EarlyBird, Sanoma
Sanoman EarlyBird vastaa laadukkaiden lehtien, kuten Helsingin Sanomien ja Kauppalehden, päivittäisestä jakelusta. Motivoituneille lehdenjakajille oli kasvava kysyntä, jota taklattiin jatkuvan digimarkkinoinnin, mainonnan konseptoinnin ja myöhemmin verkkosivu-uudistuksen voimin.
Haaste
EarlyBirdin haaste oli löytää uusia jakelijoita suhteellisen vähäisillä työtunneilla yöaikaan tehtävään työhön. Markkinointi kaipasi selkeän konseptin ja tehokkaan kohdentamisen, jotta potentiaaliset hakijat kiinnostuvat jakelijan pestistä.
Lisäksi EarlyBirdin verkkosivuston ulkoasu oli vanhentunut ja sen käytettävyys oli heikko.
Ratkaisu
Digimarkkinointi
Kohdennetulla jatkuvalla digimarkkinoinnilla olemme ohjanneet potentiaalisia jakelijoita siirtymään rekrytointipolulla eteenpäin. Digimarkkinointia olemme pyörittäneet Google Ads + Facebook / Instagram -kombinaatiolla. Käänsimme mielikuvan hankalana kellonaikana kevytyrittäjänä suoritettavasta työstä päinvastaiseksi keskittymällä etuihin, eli vapauteen päättää työn määrästä ja itsenäisestä työskentelystä.
Yön sankarit
Mainonnan konsepti Yön sankarit jalkautettiin monikanavaisesti televisioon, radioon, lehtimainontaan ja digimarkkinointiin. Inklusiivisuus nostettiin työnantajamielikuvan ytimeen, sillä Earlybirdillä ei ole koulutus- tai kielivaatimuksia, eikä työ katso tekijän ikää, kunhan motivaatio on kohdallaan.
Verkkosivuston uudistus
Earlybirdin brändi tuotiin verkkosivustolla esiin näkyvämmin ja houkuttelevammin ja ydinviestejä kirkastamalla aiemmin sekava sisältörakenne selkiytyi huomattavasti. Konversiopolkujen yksinkertaistaminen tekee uusien jakelijoiden rekrytoinnista aiempaa sujuvampaa ja käyttäjäystävällisempää.
Tulokset
Earlybirdille on tullut 2021 alusta alkaen vajaa 5 000 hakemusta jakelijan tehtäviin tekemämme digimarkkinoinnin kautta. Kaikki tarvittavat lehdenjakopestit on täytetty, joten markkinoinnin yhteistyömme on täyttänyt tavoitteensa tehokkaasti.