Finlandia-talo
Valitut työt

Finlandia-talo

Finlandia-talo on monipuolinen kongressi- ja tapahtumakeskus keskellä Helsinkiä. Suunnittelijansa Alvar Aallon näkemyksen mukaan arkkitehtuurin on oltava taustana tärkeimmälle, eli ihmisille ja tapahtumille. Vuosia jatkuneen työmme Finlandia-talon verkkosivuston parissa on aina pyrkinyt kunnioittamaan näitä Aallon suunnitteluperiaatteita.

Haaste

Vuosina 2017–2023 olemme toteuttaneet Finlandia-talolle useampia verkkosivu-uudistuksia sekä digimarkkinoinnin palvelua hakukoneoptimoinnista somemainontaan.

Finlandia-talon liiketoiminnan siirtyminen vuoden 2022 alussa Pikku-Finlandiaan asetti myös verkkosivustolle uusia haasteita – kuinka tuoda esiin perusparannuksessa olevan Finlandia-talon tiloja ja palveluita sekä palvella Pikku-Finlandian asiakaskuntaa. Tavoitteena oli luoda Finlandia-talosta houkuttelevampi satunnaisille pistäytyjille, mutta samalla sen piti edelleen säilyä innostavana ja innovatiivisena tilavuokraajana tapahtumajärjestäjille.

Ratkaisu

Olemme omaksuneet Finlandia-talon verkkosivuston arkkitehtuurissa käyttäjälähtöisen ja tarkoituksenmukaisen suunnittelun periaatteet Alvar Aallon periaatteita kunnioittaen.Verkkosivuston kehityksessä oli tärkeää huomioida sekä kuluttaja- että b2b-asiakkaat, jonka vuoksi uudistimme verkkosivuston rakenteen navigoinnin selkeyttämiseksi.

Tilavuokraajien tarpeita palvelemaan loimme erikseen oman ja sisällöltään selkeän alasivun, jonka konversiopolut ohjaavat vahvasti varauksen tekemiseen. Kuluttajille suunnatut kahvila- ja ravintolapalvelut sekä yksittäiset tapahtumat nostettiin aiempaa näkyvämmin esiin sivustolla, jotta Finlandia-talon mielikuvaa muovattiin pelkästä kokoustilojen tarjoajasta kohti eläväistä tapahtumataloa.

Tulokset

Kuluttajat ovat ottaneet Pikku-Finlandian tarjoamat palvelut lämpimästi vastaan selkeän verkkosivuston ansiosta, mutta samalla liiketoiminnallisesti tärkeiden b2b-asiakkaiden käyttäjäkokemus on kohentunut. Yhteydenottojen merkittävä lisääntyminen verkkosivuston kautta on selvä merkki onnistuneesta uudistuksesta.

Lisätietoja referenssistä voit kysellä:

Riku Wirta
Business Development Director
+358 40 537 5986
riku@donbranco.fi

Lisää töitämme

Gilda

Gilda

Brändi-identiteetti, verkkopalvelu, lipunmyyntijärjestelmä ja markkinointi elokuvateatterille.
Mad Hopper

Mad Hopper

Brändi-identiteetti, verkkosivusto ja tuotteiden jalkautus helsinkiläiselle panimolle.
Renta

Renta

Pohjoismaiden alasivut kattava multisite-ratkaisu konevuokrausalan edelläkävijälle.
Sizzle Station

Sizzle Station

Visuaalinen ja verbaalinen brändiuudistus suositulle aasialaiselle ravintolaketjulle.
Riviera

Riviera

Viiden tähden käyttäjäkokemuksella varustettu verkkosivusto ja varausjärjestelmä suositulle elokuvateatterille.
Luckiefun’s

Luckiefun’s

Leikkisä visuaalinen identiteetti ja verkkosivusto Suomen suurimmalle sushiravintolaketjulle.