Finlandia-talo
Valitut työt

Finlandia-talo

Finlandia-talo on monipuolinen kongressi- ja tapahtumakeskus keskellä Helsinkiä. Suunnittelijansa Alvar Aallon näkemyksen mukaan arkkitehtuurin on oltava taustana tärkeimmälle, eli ihmisille ja tapahtumille. Vuosia jatkuneen työmme Finlandia-talon verkkosivuston parissa on aina pyrkinyt kunnioittamaan näitä Aallon suunnitteluperiaatteita.

Haaste

Vuosina 2017–2023 olemme toteuttaneet Finlandia-talolle useampia verkkosivu-uudistuksia sekä digimarkkinoinnin palvelua hakukoneoptimoinnista somemainontaan.

Finlandia-talon liiketoiminnan siirtyminen vuoden 2022 alussa Pikku-Finlandiaan asetti myös verkkosivustolle uusia haasteita – kuinka tuoda esiin perusparannuksessa olevan Finlandia-talon tiloja ja palveluita sekä palvella Pikku-Finlandian asiakaskuntaa. Tavoitteena oli luoda Finlandia-talosta houkuttelevampi satunnaisille pistäytyjille, mutta samalla sen piti edelleen säilyä innostavana ja innovatiivisena tilavuokraajana tapahtumajärjestäjille.

Ratkaisu

Olemme omaksuneet Finlandia-talon verkkosivuston arkkitehtuurissa käyttäjälähtöisen ja tarkoituksenmukaisen suunnittelun periaatteet Alvar Aallon periaatteita kunnioittaen.Verkkosivuston kehityksessä oli tärkeää huomioida sekä kuluttaja- että b2b-asiakkaat, jonka vuoksi uudistimme verkkosivuston rakenteen navigoinnin selkeyttämiseksi.

Tilavuokraajien tarpeita palvelemaan loimme erikseen oman ja sisällöltään selkeän alasivun, jonka konversiopolut ohjaavat vahvasti varauksen tekemiseen. Kuluttajille suunnatut kahvila- ja ravintolapalvelut sekä yksittäiset tapahtumat nostettiin aiempaa näkyvämmin esiin sivustolla, jotta Finlandia-talon mielikuvaa muovattiin pelkästä kokoustilojen tarjoajasta kohti eläväistä tapahtumataloa.

Tulokset

Kuluttajat ovat ottaneet Pikku-Finlandian tarjoamat palvelut lämpimästi vastaan selkeän verkkosivuston ansiosta, mutta samalla liiketoiminnallisesti tärkeiden b2b-asiakkaiden käyttäjäkokemus on kohentunut. Yhteydenottojen merkittävä lisääntyminen verkkosivuston kautta on selvä merkki onnistuneesta uudistuksesta.

Lisätietoja referenssistä voit kysellä:

Riku Wirta
Business Development Director
+358 40 537 5986
riku@donbranco.fi

Lisää töitämme

Hybridiarena Hype

Hybridiarena Hype

Brändi-identiteetti, markkinointi sekä verkkosivun, varauskalenterin ja verkkokauppa-alustan toteutus espoolaiselle elämysareenalle.
Gilda

Gilda

Brändi-identiteetti, verkkopalvelu, lipunmyyntijärjestelmä ja markkinointi elokuvateatterille.
Mad Hopper

Mad Hopper

Brändi-identiteetti, verkkosivusto ja tuotteiden jalkautus helsinkiläiselle panimolle.
Renta

Renta

Pohjoismaiden alasivut kattava multisite-ratkaisu konevuokrausalan edelläkävijälle.
Sizzle Station

Sizzle Station

Visuaalinen ja verbaalinen brändiuudistus suositulle aasialaiselle ravintolaketjulle.
Riviera

Riviera

Viiden tähden käyttäjäkokemuksella varustettu verkkosivusto ja varausjärjestelmä suositulle elokuvateatterille.