Finlandia-talo
Finlandia-talo on monipuolinen kongressi- ja tapahtumakeskus keskellä Helsinkiä. Suunnittelijansa Alvar Aallon näkemyksen mukaan arkkitehtuurin on oltava taustana tärkeimmälle, eli ihmisille ja tapahtumille. Vuosia jatkuneen työmme Finlandia-talon verkkosivuston parissa on aina pyrkinyt kunnioittamaan näitä Aallon suunnitteluperiaatteita.
Haaste
Vuosina 2017–2023 olemme toteuttaneet Finlandia-talolle useampia verkkosivu-uudistuksia sekä digimarkkinoinnin palvelua hakukoneoptimoinnista somemainontaan.
Finlandia-talon liiketoiminnan siirtyminen vuoden 2022 alussa Pikku-Finlandiaan asetti myös verkkosivustolle uusia haasteita – kuinka tuoda esiin perusparannuksessa olevan Finlandia-talon tiloja ja palveluita sekä palvella Pikku-Finlandian asiakaskuntaa. Tavoitteena oli luoda Finlandia-talosta houkuttelevampi satunnaisille pistäytyjille, mutta samalla sen piti edelleen säilyä innostavana ja innovatiivisena tilavuokraajana tapahtumajärjestäjille.
Ratkaisu
Olemme omaksuneet Finlandia-talon verkkosivuston arkkitehtuurissa käyttäjälähtöisen ja tarkoituksenmukaisen suunnittelun periaatteet Alvar Aallon periaatteita kunnioittaen.Verkkosivuston kehityksessä oli tärkeää huomioida sekä kuluttaja- että b2b-asiakkaat, jonka vuoksi uudistimme verkkosivuston rakenteen navigoinnin selkeyttämiseksi.
Tilavuokraajien tarpeita palvelemaan loimme erikseen oman ja sisällöltään selkeän alasivun, jonka konversiopolut ohjaavat vahvasti varauksen tekemiseen. Kuluttajille suunnatut kahvila- ja ravintolapalvelut sekä yksittäiset tapahtumat nostettiin aiempaa näkyvämmin esiin sivustolla, jotta Finlandia-talon mielikuvaa muovattiin pelkästä kokoustilojen tarjoajasta kohti eläväistä tapahtumataloa.
Tulokset
Kuluttajat ovat ottaneet Pikku-Finlandian tarjoamat palvelut lämpimästi vastaan selkeän verkkosivuston ansiosta, mutta samalla liiketoiminnallisesti tärkeiden b2b-asiakkaiden käyttäjäkokemus on kohentunut. Yhteydenottojen merkittävä lisääntyminen verkkosivuston kautta on selvä merkki onnistuneesta uudistuksesta.