Fulvisol
Fulvisol on tuote- ja palvelutiedonhallinnan palveluita tarjoava yritys. Suunnittelimme yritykselle uuden brändi-identiteetin, joka käsitti sekä visuaalisen että verbaalisen brändi-identiteetin ja -strategian. Työ jatkui markkinointistrategian rakentamisella ja tukemalla erilaisten konkreettisten materiaalien suunnittelussa, joilla he jalkauttivat brändiä henkilökunnalleen.
Haaste
Fulvisolin perustajat olivat tehneet itse visuaalisen ilmeen ja verkkosivun, eivätkä ne tukeneet enää yrityksen tavoitteita tai ilmentäneet brändin identiteettiä. Yrityksen toimiala ja palvelut ovat vaikeita ymmärtää ja alalla puhutaan usein kimuranttia konsulttijargonia, joten Fulvisol halusi kommunikoida kielellä, joka sisäistetään. Yrityksen tavoitteena oli myös palvella paremmin kansainvälisiä yleisöjä, jonka takia uudelta verkkosivustolta vaadittiin uskottavuutta.
Ratkaisu
Uusi brändi nosti esiin valloittavista persoonista muodostuvan henkilökunnan, jonka on Fulvisolin bisneksen tärkein työkalu. Sivustosta tehtiin helppokäyttöinen ja juuri heille sopivan kokoinen, sillä myös sen tarkoituksena oli tuoda ilmi yrityksen ydinviestiä, “Teemme sekavasta selkeää“.
Yhteistyöstä sanottua
“Ajateltiin staattisina nettisivuina projektia, auennut kuitenkin matkana fulvisolin sisällä ja jouduttu tutustumaan omaan ja itseensä. Ollaan opittu paljon omasta firmasta. Myös tekeminen ollut hauskaa. Tosi tyytyväisiä siihen mitä on syntynyt.”
“Laitettu meidät pohtimaan ja ajattelemaan sitä mitä me tehdään ja saatu työstettyä siitä erittäin hyvää selkokielistä tekstiä.”
“Kesti vähän aikaa tajuta kuinka hyvä D&B on. Visuaalinen puoli on ihan uskomaton.”