Gilda
Valitut työt

Gilda

Elokuvateatteri Gilda avautui Kampin Lasipalatsikortteliin marraskuussa 2024. Itsenäinen kaupunkikino syntyi halusta tarjota Helsingin paraatipaikalla viimeisteltyjä ja ylellisiä elokuvaelämyksiä, joissa viihtyvyys kohtaa laadukkaan tekniikan, tarjoilun ja kuratoidun ohjelmiston.

Don & Branco tuli mukaan kokonaisvaltaiseksi kumppaniksi luomaan Gildan brändi-identiteettiä, toteuttamaan markkinointia sekä vastaamaan verkkopalvelun suunnittelusta ja lipunmyyntijärjestelmän teknisestä toteutuksesta.

www.gilda.fi

Haaste

Uusi tekijä kilpailulla alalla

Uuden elokuvateatterin haasteena on kilpailu, sillä Helsingin keskusta-alueelta löytyi jo ennestään sekä suurempia elokuvapalatseja että pienempiä persoonallisia teattereita. Tarjonnan keskellä piti siis löytää keino erottua ja tehdä Gildasta elokuvanrakastajille se kiinnostavin vaihtoehto.

Lisäksi haasteena oli tiukka aikataulu. Kaikki niin visuaalisesta kuin verbaalisesta brändi-identiteetistä toimivaan verkkopalveluun ja lipunmyyntijärjestelmään tuli toteuttaa 2,5 kuukaudessa ennen teatterin avautumista. Lisäksi markkinoinnilla tuli tehdä Gildaa ihmisille tutuksi jo ennen teatterin aukeamista, jotta salit olisivat täynnä avajaisviikolla.

Ratkaisu

Kokonaisvaltainen brändi ja toimiva verkkopalvelu

Don & Branco lähti luomaan yhdessä Gildan väen kanssa brändiä, jossa on ripaus vanhan ajan Hollywoodin glamouria. Tämä näkyy yleisilmeen modernissa art deco -tyylissä, typografiassa ja värimaailmassa. Lisäksi Gildalle suunniteltiin logo, elokuvalippujen retrohenkinen ilme ja runsaasti muita kuvituksia.

Verbaalisen identiteetin puolella määriteltiin Gildan immersiiviseen ilmapiiriin kutsuva slogan “Eläydy enemmän” sekä Gildan yleiseen viestintään sopiva tone of voice. Samalla tarkennettiin toiminnan raameja arvolupauksesta ydinviesteihin. Tältä pohjalta tuotettiin verkkosivuston tekstisisällöt sekä toteutettiin markkinointia.

Verkkosivusto ja lipunmyyntijärjestelmä suunniteltiin ja toteutettiin Gildan brändin mukaisesti, käyttäjäystävällisesti, toimivasti ja näyttävästi. Myös B2B-asiakkaille toteutettiin monipuolinen yhteydenottolomake yritysnäytösten ja yksityistilaisuuksien järjestämistä varten.

Don & Branco on ollut oleellinen osa kaikkea Gildan markkinointia jo ennen teatterin avautumista. Tämä on tarkoittanut mainoksia sanomalehdissä, verkossa, radiossa, ulkonäytöillä, metroissa ja raitiovaunuissa. Lisäksi Don & Branco on vahvasti mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa Gildan sosiaalisen median kuva- ja videosisältöjä.

Don & Branco oli mukana myös itse teatterin sisustuksen, opasteiden, popcorn- ja karkkipakkausten sekä henkilökunnan vaatetuksen suunnittelussa. Visuaalinen ilme tuotiin myös Lasipalatsin ympäristöön muun muassa heijastamalla kuvituksia alueen rakennusten seinille.

Mikä kaikki muuttui?

Gildan toiminta lähti käyntiin reippaasti. Monitahoisen markkinoinnin ja avajaisviikon tarjoushintojen ansiosta yleisö löysi teatterin ja näytökset olivat heti loppuunmyytyjä. Yleisö on ottanut Gildan viihtyisän tunnelman ja laadukkaan ohjelmiston ilolla vastaan.

Visuaalisella ilmeellään Gilda on ottanut paikkansa erottuvana osana Lasipalatsinaukiota. Gilda tuo alueen viihdetarjontaan oman oleellisen lisänsä, joka vastaa laatutietoisten ja mukavuudenhaluisten kuluttajien tarpeisiin.

Lisätietoja referenssistä voit kysellä:

Riku Wirta
Business Development Director
+358 40 537 5986
riku@donbranco.fi

Lisää töitämme

Mad Hopper

Mad Hopper

Brändi-identiteetti, verkkosivusto ja tuotteiden jalkautus helsinkiläiselle panimolle.
Renta

Renta

Pohjoismaiden alasivut kattava multisite-ratkaisu konevuokrausalan edelläkävijälle.
Sizzle Station

Sizzle Station

Visuaalinen ja verbaalinen brändiuudistus suositulle aasialaiselle ravintolaketjulle.
Riviera

Riviera

Viiden tähden käyttäjäkokemuksella varustettu verkkosivusto ja varausjärjestelmä suositulle elokuvateatterille.
Luckiefun’s

Luckiefun’s

Leikkisä visuaalinen identiteetti ja verkkosivusto Suomen suurimmalle sushiravintolaketjulle.
Burger Dojo

Burger Dojo

Herkullisen erottuva brändi-identiteetti ja verkkosivusto uudelle hampurilaisravintolalle.