Hybridiarena Hype
Valitut työt

Hybridiarena Hype

Hybridiarena Hype on uniikki espoolainen elämyskeskus, joka yhdistää yritystapahtumat, hyvinvoinnin, viihde-elämykset ja ravintolamaailman. Hypen kokonaisvaltaisena kumppanina olemme vastanneet visuaalisesta ja verbaalisesta brändi-identiteetistä, markkinoinnin suunnittelusta ja jalkautuksesta sekä verkkopalvelun, varauskalenterin ja verkkokauppa-alustan toteutuksesta.

www.hypeareena.fi

Hypen brändi-ilme juontaa juurensa ajatuksesta, että Hybridiarena on kuin Rubikin kuutio – monipuolisten palveluiden eri palaset ovat jatkuvassa liikkeessä täyttääkseen kaikkien kävijöiden tarpeet. Monipuolista palveluvalikoimaa selkeyttämään valitsimme jokaiselle palvelulle oman teemavärinsä, jotka luovat yhdessä dynaamisen kokonaisuuden.

Haaste

Yhteistyömme käynnistyi syksyllä 2023, kun Hybridiarena Hype oli vasta rakenteilla niin brändillisesti kuin fyysisenä rakennuksenakin. Koska kohderyhmänä ovat niin kuluttajat, B2B-asiakkaat, seurat kuin kaupungin toimijatkin, brändi-identiteetin tuli olla yhtenäinen, mutta samanaikaisesti jokaista kohderyhmää puhutteleva. Lisäksi yrityksen nimi kaipasi kirkastusta, jotta se erottuisi muista areenahankkeista.

Ratkaisu

Brändi

Määrittelimme brändistrategian, jotta visuaalinen ja verbaalinen identiteetti noudattaisivat samaa linjaa. Hybridiarenan todettiin olevan hypen arvoinen elämyskeskus, joka yhdistää aktiivisen elämän parhaat puolet vastaiskuna konttorille ja kotisohvalle.

Hypen ilmeessä tuotiin esiin rakennuksen muotokielestä kumpuavat suunnikasmuodot. Fonttivalinnoilla puhutellaan huomiota herättävästi kuluttaja-asiakkaita sekä tarpeen tullen asiallisemmin yritysasasiakkaita. Areenan hybridiluonne pääsee esiin otsikoissa, jotka yhdistävät päätteetöntä fonttia ja kaunokirjoitusta.

Brändin mukaisesti olemme suunnitelleet Hypelle esimerkiksi talon opasteita, teippauksia, diginäyttöjen sisältöjä, paitoja ja muita brändituotteita, esitteitä ja catering-menuja. Luonnollisesti brändi näkyy vahvasti myös verkkosivuilla ja markkinoinnissa.

Verkkopalvelu

Verkkopalvelusta luotiin eri kohderyhmiä ja asiakaspolkuja palveleva kokonaisuus, joka on selkeä, helppokäyttöinen ja visuaalisesti kiinnostava. Näyttävyyttä etusivulle tuo näytön vieritykseen sidottu animaatio itse rakennuksesta ja suunnistamista auttaa interaktiivinen kerroskartta.

Lisäksi toteutimme tilat ja palvelut kattavan laajan digitaalisen varauskalenterin ja verkkokauppa-alustan, joka kokoaa yhteen sekä kuluttaja- että yrityspalveluiden ostopolut. Olipa kyse joogatunnin varaamisesta tai yritystapahtuman järjestämisestä, Hypen koko tarjonta tuotiin asiakkaiden ulottuville yhden järjestelmän kautta.

Markkinointi

Projektin alussa toteutettiin Innolinkin kanssa käyttäjätutkimus areenan kysynnän kartoittamiseksi pääkaupunkiseudulla. Sen perusteella kirkastetun brändin voimin määritimme markkinoinnin keinot, jotka puhuttelevat sekä kuluttajia että yritysasiakkaita.

Aluksi mainonnassa keskityttiin tunnettuuden lisäämiseen ja brändimielikuvan luomiseen. Mainoskuvissa tuotiin esiin Hypen kattavaa tarjontaa ja sitä, kuinka areenalla voi viettää helposti vaikka koko päivän – kuntoillen, töitä tehden, ihmisiä tavaten, ravintoloista nauttien ja illalla viihteelle vaihtaen. Samaan aikaan tehtiin tutuksi itse rakennuksen julkisivua.

Hypen markkinoinnin kumppanina olemme vastanneet strategisen suunnittelun lisäksi markkinointimateriaalin tuotannosta sekä maksetusta mainonnasta. Lisäksi olemme vastuussa Hypen ulkoisesta viestinnästä ja hoidamme sosiaalisen median community managementia.

Liikkeenjohdon strategisena kumppanina olemme olleet mahdollistamassa Hypen yhteistyötä eri toimijoiden, kuten rakennukseen avautuvien HOK-Elannon ravintoloiden, kanssa.

Olemme olleet merkittävässä roolissa toteuttamassa Hypen ilmettä myös talon sisällä. Suunnittelemamme opasteet ja teippaukset ovat olennainen osa rakennuksen tunnelmaa. Brändin mukaisesti toteutetut kerroskyltit, motivoivat tsemppilauseet ja pleksien kuvioinnit luovat yhtenäisen ja raikkaan kokonaisuuden, joka huokuu urheilullista energiaa.

Mikä muuttui?

Hype avaa ovensa vaiheittain liikuntatarjonnasta alkaen ja kuntosali- ja ryhmäliikuntajäsenyyksien myynti onkin ylittänyt tavoitteet ensimmäisinä kuukausina. Myös yritystapahtumien järjestäminen on lähtenyt käyntiin menestyksellä.

Kevään 2025 aikana avautuvat ravintolapalvelut sekä kattoterassi uima-altaineen, mikä tarjoaa entistä enemmän viihtymismahdollisuuksia. Lisäksi luvassa on elämyksiä kattoterassin pienemmistä esiintyjistä 1 500 hengen Elämysareenan tapahtumiin.

Lisätietoja referenssistä voit kysellä:

Henrik Kaila

Lisää töitämme

Gilda

Gilda

Brändi-identiteetti, verkkopalvelu, lipunmyyntijärjestelmä ja markkinointi elokuvateatterille.
Mad Hopper

Mad Hopper

Brändi-identiteetti, verkkosivusto ja tuotteiden jalkautus helsinkiläiselle panimolle.
Renta

Renta

Pohjoismaiden alasivut kattava multisite-ratkaisu konevuokrausalan edelläkävijälle.
Sizzle Station

Sizzle Station

Visuaalinen ja verbaalinen brändiuudistus suositulle aasialaiselle ravintolaketjulle.
Riviera

Riviera

Viiden tähden käyttäjäkokemuksella varustettu verkkosivusto ja varausjärjestelmä suositulle elokuvateatterille.
Luckiefun’s

Luckiefun’s

Leikkisä visuaalinen identiteetti ja verkkosivusto Suomen suurimmalle sushiravintolaketjulle.