Insplan
Insplan on kriittisen infran asiantuntijapalveluita tarjoava yritys, joka työskentelee sähkö- ja tietoliikenneverkkojen, valaistusinfran sekä uusiutuvan energian parissa palvellen mm. kuntia, kaupunkeja, rakennuttajia ja verkon omistajia. Valtakunnallisesti toimivalla yrityksellä on kiinteitä ja etätoimipisteitä toistakymmentä kappaletta. Insplan on kasvuyritys, jonka tavoitteena on muutos niin liikevaihdossa kuin henkilökunnan ja palveluiden määrässä.
Haaste
Yrityksen brändi-identiteetti ja verkkosivut oli luotu yrityksen perustamisen yhteydessä vuonna 2015. Insplanin strategia ja sen painopisteet olivat kuitenkin vuosien saatossa muuttuneet, eikä brändi kokonaisuudessaan enää tukenut niitä. Brändi-identiteetin haluttiin ilmentävän sekä sanallisesti että visuaalisesti yrityksen vastuullisuutta ja painotusta uusiutuvaan energiaan sekä modernia ja työntekijälähtöistä kulttuuria. Myös visuaalinen ilme kaipasi päivitystä tähän päivään.
Ratkaisu
Yhteistyömme lähti liikkeelle brändiprojektista, jossa suunnittelimme Insplanille brändistrategian sekä uuden visuaalisen ilmeen ja verbaalisen identiteetin. Työ jatkui jouhevasti markkinointistrategian suunnitteluun, jossa kartoitimme markkinoinnin suuret linjaukset. Hedelmällinen yhteistyö jatkui kumppanuuteen, jossa huolehdimme Insplanin markkinoinnin ja viestinnän operatiivisesta suunnittelusta sekä käytännön toteutuksesta. Tuotamme yritykselle niin graafisia kuin verbaalisia sisältöjä, kuten referenssejä ja asiantuntija-artikkeleita, teemme rekrytointikampanjoita sekä manageroimme sosiaalisen median kanavia.