Mad Hopper
Valitut työt

Mad Hopper

Mad Hopper on vuonna 2021 toimintansa aloittanut panimo Taka-Töölössä. Tavoitteena oli luoda vaativillekin oluenystäville sopivia tuotteita kansainvälisiä trendejä seuraten ja innovatiivisesti alan edelläkävijänä toimien. Tuotteet tahdottiin tuoda laaja-alaisesti tarjolle niin ravintoloihin kuin vähittäiskauppoihinkin, joten Mad Hopperista tuli muodostaa synonyymi laadukkaille ja yllättäville makuelämyksille.

www.madhopper.fi

Haaste

Mad Hopper oli vasta käynnistämässä toimintaansa, kun Don & Branco tuli mukaan suunnittelemaan panimon brändiä ja visuaalista ilmettä vuonna 2020. Toiminta alkoi seuraavana vuonna, ja uutena tekijänä Mad Hopper tuli saada iskostettua ihmisten mieliin innovatiivisena ja korkeatasoisena brändinä.

Panimoalalla riittää kilpailua, sillä suurimpien tekijöiden lisäksi pienpanimoita on Suomessa joka puolella. Siksi brändin ja tuotteiden tulee olla erottuvia, jotta asiakkaat valitsevat ne niin ravintoloissa kuin kaupan oluthyllyllä.

Ratkaisu

Mad Hopperin brändiä lähdettiin rakentamaan nimeen sisältyvän “hulluuden” kautta. Brändistrategia ja verbaalinen identiteetti summattiin “Taste the madness” -sloganiin, joka kutsuu nauttimaan yllättävistä makuelämyksistä.

Sama visio näkyy myös rohkeassa ja ajanmukaisessa visuaalisessa identiteetissä. Innostava ja luova brändi tahtoo rikkoa rajoja, muttei kuitenkaan kaoottisesti niin, että brändin ydin hukkuisi temppujen alle.

Don & Branco on vastannut Mad Hopperin verkkosivuston toteutuksesta. Kekseliästä toiminnallisuutta mukaan tuo etusivun hanakahvanäkymä, jossa eri oluthanojen kautta pääsee perehtymään tarkemmin yksittäisiin juomiin animoitujen siirtymien kautta.

Toteutus

Vuodesta 2023 alkaen Don & Branco on suunnitellut Mad Hopperille tölkkejä myös vähittäismyyntiin. Tölkeistä haluttiin värikkäitä, jotta ne erottuisivat runsaasti kilpailuilla oluthyllyillä, mutta samalla ilme tahdottiin pitää tyylikkäänä ja minimalistisena.

Mad Hopperin oluet ovat saavuttaneet aseman, jossa tuotteiden maine on hyvä ja tarjonta laajaa. Oluita on tarjolla niin ravintoloissa kuin ruokakaupoissakin, kuten K- ja S-ryhmän liikkeissä ympäri Suomen.

Lisätietoja referenssistä voit kysellä:

Henrik Kaila

Lisää töitämme

Gilda

Gilda

Brändi-identiteetti, verkkopalvelu, lipunmyyntijärjestelmä ja markkinointi elokuvateatterille.
Renta

Renta

Pohjoismaiden alasivut kattava multisite-ratkaisu konevuokrausalan edelläkävijälle.
Sizzle Station

Sizzle Station

Visuaalinen ja verbaalinen brändiuudistus suositulle aasialaiselle ravintolaketjulle.
Riviera

Riviera

Viiden tähden käyttäjäkokemuksella varustettu verkkosivusto ja varausjärjestelmä suositulle elokuvateatterille.
Luckiefun’s

Luckiefun’s

Leikkisä visuaalinen identiteetti ja verkkosivusto Suomen suurimmalle sushiravintolaketjulle.
Burger Dojo

Burger Dojo

Herkullisen erottuva brändi-identiteetti ja verkkosivusto uudelle hampurilaisravintolalle.