Sizzle Station
Sizzle Station on suosittu aasialainen ravintolaketju, joka on tuonut korealaisen ruuan elämyksiä tutuksi suomalaisille jo vuosien ajan. Visuaalinen ja verbaalinen brändiuudistus auttoivat kiteyttämään ravintolan erottavan tekijän ja viestimään siitä mieleenpainuvalla tavalla.
Haaste
Brändi ilman merkittävää muistijälkeä
Sizzle Stationin aiempi brändi-identiteetti on luotu ravintolan nimenmuutoksen yhteydessä kiireellä, minkä vuoksi se ei pohjautunut strategisiin valintoihin. Siitä puuttuu selkeä konsepti, kaiken yhteen sitova punainen lanka, jonka vuoksi brändistä ei syntynyt vahvaa muistijälkeä tai mielikuvaa.
Korealainen ruoka ja kulttuuri ovat nyt länsimaissa suositumpia kuin koskaan aiemmin. Korealaisuus ei kuitenkaan tullut aiemmin lainkaan esiin Sizzle Stationin brändistä. Ruokailijat vierailevat Sizzle Stationissa lähinnä lounasaikaan, mutta kävijöitä pitäisi houkutella paikalle myös iltaisin.
Ratkaisu
Ravintola, joka vie sinut täyttä höyryä Koreaan
Brändin pohjalle oli tärkeää luoda kaiken koossa pitävä konsepti, teroitettu erottava tekijä ja kiteytetyt myyntivaltit, jotta brändi ja sen viestit välittyvät asiakkaille selkeinä ja houkuttelevina. Uudistetun brändin tuli olla eksoottinen, moderni ja värikäs, mutta samalla kuitenkin helposti lähestyttävä, sillä tavoitteena on laajentaa ravintolaketjua myös pk-seudun ulkopuolelle.
Koska tulikuumat sizzler-annokset ovat monen aistin elämys, nousi elämyksellisyys Sizzle Stationin erottavaksi tekijäksi. Sitä tukemaan valitsimme korealaisia elementtejä, jotka lunastavat lupauksen korealaisesta fuusiokeittiöstä.
Toteutus
Tunnistat sen höyrystä
Uudistettu brändi-ilme juontaa juurensa korealaisesta folk-taiteesta, joka tarjoillaan suomalaisille kuluttajille helposti lähestyttävässä muodossa. Visuaalisen ilmeen ytimessä ovat korealaisesta mytologiasta tutut eläinhahmot ja rohkeat värit. Mielikuvaa korealaisuudesta vahvistavat myös tehokeinona käytettävät korealaiset kirjaimet ja vertikaalinen kirjoitustapa.
Höyry on keskeinen osa Sizzle Stationin brändiä, sillä jo ravintolan nimikkoannos on tirisevän höyryävä. Tunnistat sen höyrystä -slogan yhdistettynä höyrykuvioon liittää verbaalisen ja visuaalisen ilmeen toisiinsa ja vahvistaa brändimielikuvaa.